logo-music4events

עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
אירועים
בנייה ונדלן
הום סטיילינג
זירת המומחים
חוק ומשפט
חוקרים פרטיים
טכנולוגיה
יופי וקוסמטיקה
לייף סטייל
לימודים
מידע ומאמרים
מפעלים ותעשייה
ספורט, בריאות וכושר
עסקים מקומיים
פיננסיים
פרסום עסקים
קהילה
קניות ברשת
רפואה ובריאות
שיפוצים

פטור משירות צבאי

צוות האתר

הכלל במדינת ישראל הוא ששירות בצבא הוא חובה לכל מי שמגיע לגיל 18 או מסיים את הלימודים בבית הספר התיכון. כמה וכמה חודשים לפני תאריך הגיוס המיועד תתחיל ההתנהלות סביב המיועד לשירות על מנת לבחון את הנתונים האישיים שלו ועל פיהם לבדוק לאילו תפקידים הוא יכול להתמיין על פי צרכי הצבא במועד הגיוס. יחד עם זאת, בהחלט יש מקרים שבהם יינתן פטור משירות צבאי וכל מקרה כזה ייבחן לעומק בצורה פרטנית ולא בצורה גורפת. לכל אדם יש את הנסיבות והשיקולים שלו בנוגע להגשת הבקשה לפטור משירות וחשוב לקבל את כל המידע לפני כן.

איך אפשר לקבל פטור משירות צבאי?

יש כמה קריטריונים שהצבא מעדכן ומפרסם מעת לעת והם נוגעים לאוכלוסיות של מיועדים לשירות ביטחון שיכולים להגיש בקשה כדי לקבל פטור משירות צבאי. כך למשל אפשר למצוא פטור מגיוס בשל סיבות רפואיות וגם זה שם כולל לכמה וכמה נסיבות לקבלת הפטור. יש סיבות רפואיות גופניות ויש מי שיקבל פטור על בסיס בריאות הנפש. יש אוכלוסיות מסוימות וספציפיות אשר פטורות מגיוס וצריך להראות או להוכיח את ההשתייכות לאחת מהן ועוד. מה שחשוב זה לפעול על פי הצינורות המקובלים ובעת הצורך גם לפנות אל עורך דין צבאי כדי לוודא שאכן פועלים כמו שצריך ועל פי הכללים.

החשיבות של דיוק במתן פטור

כל בקשה לקבלת פטור משירות צבאי תיבחן בצורה פרטנית ולעומק על מנת שלא ייווצר מצב של פרצה בחוק שתאפשר לצעירים לבקש פטור גם אם אין הם זכאים לו. הצבא מתבסס על סטטיסטיקות של צעירים שהוא יודע שאמורים להתגייס מדי מחזור גיוס או לפי שנה שלמה ועל סמך מספרים אלה אפשר לבצע תוכניות לטווח ארוך ביחידות השונות ובתפקידים המגוונים. מכאן חשוב לחשוב פעמיים לפני שרוצים לנסות להשיג פטור אלא אם כאמור יש לכך סיבה אמיתית ומוצדקת.

מחפשים ייעוץ משפטי בנוגע לקבלת פטור מהצבא? פנו לעורכת הדין הצבאית ריקי ישי ותקבלו את המידע הפרטני הרלוונטי ספציפית לכם.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן