אחת המשימות הקשות של אנשים בהפקת אירוע משפחתי/פרטי היא בחירת תקליטן האמור לשמח אותם ואת אורחיהם ביום לו כה ציפו. הבחירה אינה קלה. אם קיבלתם רשימת מומלצים מטעם מקום האירוע, יש לראות בה המלצה בלבד. כל ניסיון של מנהל המכירות "לשכנע" אתכם לבחור בשירותיו של תקליטן פלוני אלמוני, משמע שיש לו עניין רב בשיווקם. רצוי לוודא שהתקליטן חבר באיגוד המקצועי לתקליטני ישראל, מה שמבטיח לכם בחירת תקליטן עם אמות מידה נוקשות של האיגוד. מי שממהר בבחירתו צריך להבין שאין שידור חוזר. תקליטן טוב עושה את האירוע. במישור האישי, תקליטן מקצועי חייב, כנותן שירות, בשתי תכונות עיקריות: 

1. להעניק ללקוחות יחס אישי סבלני וסובלני. 

2 לנהוג באופן הוגן והגון כלפי לקוחותיו. 

במישור המקצועי רצוי מאוד שהתקליטן יעמוד בעשרת הדברות: 

1. וותק וניסיון בכל סוגי האירועים המשפחתיים. 

2. בקיאות בנוהגים ובמנהגים העדתיים. 

3. שליטה במגוון רחב של מוסיקה. 

4. שימוש במערכת קול איכותית. 

5. שמירה על עוצמת מוסיקה סבירה. 

6. שילוב ברצפים (מיקסים) חלקים וסוגי מוסיקה שונים. 

7. שילוב קשת רחבה של סגנונות. 

8. מענה וייעוץ לכל דרישותיכם. 

9. אינו נעתר לבקשות האורחים שעולים לבמה. 

10. פילוח סוגי המוסיקה ביחס לסוגי האורחים. 

סוגיה חשובה נוספת הנה טעמכם האישי. ייתכן כי תקליטן ימצא חן בעיניכם, למרות שלא קיבל מחמאות מזוג חברים שלכם. פורומים ברשת הם ממש לא הכתובת למציאת תקליטן משום שרוב המידע המצוי בהם מגמתי ושתול מטעם, לכן טעמכם האישי הוא גורם מכריע ביותר בבחירת תקליטן. ישנם תקליטנים שלא פוצים פה כל האירוע ואחרים בדיוק ההפך… ויש את האמצע. נכון, אתם אלה שבוחרים את הסגנון, אך במסיבה מי שקובעים את חדוות השמחה הם חמש מאות אורחים שלא השתתפו בבחירת התקליטן. אם התקליטן שתבחרו עונה על עשרת הדיברות תהיה לכם מסיבה מעולה. 

יש ביניכם כאלה ששם מותגי מכריע אצלם בבחירת תקליטן. חברות מוסיקה מסוימות לא מאפשרות לכם להתרשם מאירוע חי ויש גם כאלו שלא מאפשרות לכם להתרשם מצילומי וידאו, אלא מתבססות על ההמלצה שקיבלתם ממקום האירוע. עליכם להחליט האם דרך זו מתאימה לכם בבחירת תקליטן. חשוב ביותר לראות במי מדובר טרם האירוע, שכן טעמם של מנהלי המכירות מתבסס על הצורך למכור לכם ותו לא. לאחרים פחות חשוב שם החברה שממנה מגיע התקליטן. מומלץ לנהוג בבחירת תקליטן כפי שאתם נוהגים ברכישת בגד חדש. צריך לבדוק האם הבגד הולם אתכם? האם נוח לכם עמו? האם המחיר לא בשמיים? האם הצבע מתאים? האם העיצוב מוצא חן? אם התקליטן מגיע מחברה ידועה, ותוצאות הבדיקות האחרות חיוביות, תקבלו תקליטן מוצלח. 

בבחירת תקליטן יש לשים את הדעת גם על מחירים. אלה מתחלקים למספר קבוצות: 

1. חברות מוסיקה מותגיות – בדרך כלל אינן מחזיקות ברשותן ציוד, אלא מקבלות שירותי הגברה ותאורה מחברות משנה, ולרוב גם מתחברות למערכות מובנות באתר האירוע. טווח המחירים נע בין $1000 לבין $1300, בתוספת מע"מ, ותוספות מיוחדות כגון: תקליטן כפול, בר אקטיבי ועוד. מחיר זה אינו כולל בדרך כלל את המחיר שיש לשלם למקום האירוע עבור ההגברה, שיכול להגיע עד $1000.

2. תקליטנים שלא מופיעים ברשימת המומלצים של המקום שבחרתם – בקבוצה זו טווח המחירים נע בין $700 לבין $1000 ולרוב העלות לא כוללת את מחיר ההגברה שיש לשלם למקום האירוע. 

3. תקליטנים המופיעים ברשימות מומלצים – טווח המחירים נע בדרך כלל בין $1000 לבין $12000 לא כולל מחיר ההגברה או התאורה. 

4. תקליטנים שמספקים את מערכת ההגברה והתאורה- טווח המחירים נע בין $700 לבין $1300. המחיר כולל את עלות ההגברה והתאורה, ולעיתים כולל גם מע"מ . 

5. תקליטנים חובבים ולא מקצועיים – מטבע הדברים, לקבוצה זו לא נתייחס. 

ישנם הבדלי מחירים משמעותיים בין תקליטנים מאזור תל אביב לבין תקליטנים מן הפריפריות או תקליטנים מאזור הדרום. 

מומלץ לא להתפתות להצעות שנראות מפתות ואטרקטיביות, שכן אלו באות בדרך כלל על חשבון איכות המוצר. התקליטן הוא עמוד התווך של אירוע מוצלח. לכן, בבחירת תקליטן, חשוב להביא בחשבון את הניסיון, הוותק בענף והכימיה עם התקליטן שלכם – מפתח חשוב ליצירת קשר שיעמיד את הדרישות שלכם בראש סולם העדיפות .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *