מי חשב שזה יכול להזיק? לא ניכנס לכל חוקי הפיסיקה והנוסחאות המודדות את אורך הגל וביחס למה. ננסה להסביר לכם על קצה המזלג את המושג "אקוסטיקה". לעיתים בעיה אקוסטית יכולה לפגוע באיכות האירוע ובתפקוד התקליטן ולגרום לתלונות רבות של אורחים על רעש מחריד. בדרך כלל, חללים גדולים בהם מושמעת מוסיקה הם שורש הבעיה.
באולמות אירועים בעלי נפח פנימי גדול נוצרים תנאים לגלים חוזרים הפוגמים באיכות השמע. זאת ועוד, לריהוט הפנימי של האולם ולרמת האכלוס יש חשיבות רבה: שטיחים, קירות עץ, תקרות אקוסטיות, רחבת ריקודים בציפוי עץ  וכדומה, כל אלה יוצרים הנחתה וספיגה משמעותית בגלים החוזרים. קירות שיש, מראות, רצפת  שיש, קונכיות גבס בקירות, עיצובי גבס ככיפות בתקרה וכדומה, כל אלה ודומיהם "עוזרים" להיווצרות גלים חוזרים מזיקים. לכן, בבואכם לאולם אירועים יש לבחון את הרמה האקוסטית כדי שהאורחים שלכם לא יסבלו מרעש צורמני. יש לבחון האם המרכיבים שפורטו אכן קיימים באולם. לדאבוננו, מעט מאוד אולמות בנויים נכון ומכילים את כל הפריטים שיוצרים הנחתה בהד החוזר. לרוב, אין התייחסות לאופי האקוסטי של האולם בשלב התכנון בשל הפגיעה לעיתים בתכנון העיצוב המודרני הכולל בין היתר: קונכיות, שיש, זכוכיות, נברשות ועוד.
בגן אירועים פתוח בעיית העצמים ההודפים לרוב לא קיימת. קיימת בעיה של זליגת גלי המוסיקה למרחב, ואם הגן ממוקם באזור מיושב, סביר מאוד שיש למקום מגבלות של עצמה ושעת סיום האירוע. בגנים המכוסים  ביריעה פלסטית  קשיחה, הגן  הופך  מבחינה אקוסטית לקונכייה אחת גדולה על כל המשתמע מכך. מבחינה אקוסטית המשמעות לא טובה.
טיפים חשובים: אם החלטתם לבחור במקום עם מגבלות אקוסטיות, על התקליטן להקפיד לשמור על עוצמה נמוכה יחסית ולא לנסות "להתגבר" על העיוות האקוסטי באמצעות הגבהת עצמת המוסיקה. באולם עם חללים  גבוהים מומלץ לבטל  את השימוש ביחידות הבסים. לעתים לתקליטנים יש בעיה מנטאלית עם העוצמה. רבים  נוהגים בדיוק  הפוך לתנאי השטח, רק בשל תחושתם שלא שומעים אותם מספיק ולכן הם מגבירים את עצמת השמע. לבסוף, נתוני המקום הם נתון קבוע אותו לא ניתן לשנות, לא תוכלו להזיז קירות או להנמיך תקרה. קל יותר להנמיך את המוסיקה. לכן, הקפידו לפקוד את האולם בזמן אמת ואל תתביישו לשאול שאלות על אקוסטיקת המקום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *